Nikon DL24-85 F/1.8-2.8

اطلاعات انواع گوشي وموبايل

Nikon DL24-85 F/1.8-2.8

۲ بازديد

Nikon DL24-85 F/1.8-2.8

دوربين DL18-50 شركت نيكون داراي يك لنز با تله وايد متوسط بوده و در ميان سه‌گانه دوربين‌هاي سري DL اين شركت لنز مياني محسوب مي‌شود. فاصله كانوني لنز آن معادل 24-85mm است. در داخل اين دوربين از يك حسگر BSI CMOS فرمت CX با رزولوشن ۲۰٫۸ مگاپيكسل استفاده شده است كه داراي ابعاد ۱ اينچ است. سري DL نخستين سري از دوربين‌هاي كامپكت نيكون با اين ابعاد حسگر است. نيكون براي دستيابي به بالاترين شارپنس ممكن در اين حسگر فيلتر Low-Pass را از آن حذف كرده است. ضمن اينكه عكس‌برداري با فرمت خام، بيشترين جزئيات ممكن را در تصاوير در اختيارتان قرار مي‌دهد.
لنز  NIKKOR 8.8-31.3mmاين دوربين داراي ديافراگم متغير f/1.8 تا f/2.8 مي‌باشد كه مي‌تواند براي گرفتن عكس در نور كم و همچنين ايجاد پس‌زمينه محو و بوكه در تصاوير عملكرد خوبي داشته باشد.
در روي اين لنز از يك پوشش پيشرفته Nano Crystal روي عدسي‌ و همچنين چند عدسي Aspherical ED و High Refractive در داخل ساختار اپتيك آن استفاده شده تا ميزان بازتاب‌هاي نور، افتراق رنگي و اشكال اعوجاج در لنز به حداقل برسد. بنابراين تصويري كه از اين لنز عبور مي‌كند با حداقل ايراد، كنتراست بسيار خوب و غلظت و دقت بالاي رنگ‌ها همراه است. سطح رويي عدسي نيز با پوشش فلورين پوشيده شده كه تا حد زيادي از باقي ماندن لكه‌هاي آب و چربي جلوگيري مي‌كند. اين لنز به لرزشگير پيشرفته نيكون Dual Detect VR مجهز بوده و براي عكس‌برداري در نور كم بسيار كارآمد است. دهانه اين لنز هم داراي قطر 40.5mm و امكان نصب فيلتر‌هاي استاندارد است. ضمنا يك فيلتر ND داخلي هم روي حسگر اين دوربين طراحي شده كه در هنگام نياز مي‌توانيد آن را فعال كنيد.
پردازشگر بسيار پيشرفته EXPEED 6A در DL18-50، اين دوربين را قادر به پردازش عكس‌هايي بسيار دقيق و شارپ و همچنين فيلم‌برداري با رزولوشن UHD 4K با سرعت ۳۰ فريم بر ثانيه مي‌كند. اين پردازشگر مي‌تواند امكان عكاسي با حساسيت ISO 160-12800 را فراهم كند. سطح اين حسگر پوشيده از ۱۷۱ سلول‌ تشخيص فوكوس براي فوكوس خودكار است كه از اين ميان ۱۰۵ نقطه به صورت تشخيص فاز عمل مي‌كنند.
ويدئو‌هاي 4K اين دوربين مي‌توانند هم مستقيماً روي كارت حافظه دوربين ذخيره شده و هم از طريق خروجي HDMI به يك ضبط كننده خارجي ارسال شود. پردازشگر دوربين هم براي كاهش اثر رولينگ شاتر، مي‌تواند به صورت خودكار حساسيت حسگر را در حين ضبط تغيير دهد تا ميزان نوردهي در صحنه‌هاي مختلف ثابت باقي بماند و حركت‌ها بسيار طبيعي و نرم اتفاق بيفتند.
علاوه بر وضعيت‌هاي فيلم‌برداري تايم‌لپس، يك وضعيت فيلم‌برداري به نام SuperLapse در اين دوربين وجود دارد كه با آن مي‌توانيد مدت زمان ضبط نسبتاً طولاني را در ۱۰ ثانيه فشرده كنيد و به اين ترتيب يك ويدئوي بسيار سريع با حركت‌هايي دقيق و نرم داشته باشيد. تمامي دوربين‌هاي سري DL نيكون امكان ضبط صداي استريو را دارند.
دوربين DL24-85 مي‌تواند با سرعت ۲۰ فريم بر ثانيه عكس‌برداري كند و در صورتي كه فوكوس دوربين ثابت بماند، اين سرعت مي‌تواند به رقم باورنكردني ۶۰ فريم بر ثانيه برسد.
طراحي بدنه
طراحي بدنه اين دوربين از DSLRهاي مشهور نيكون الهام گرفته شده است كه شامل يك دكمه چرخان در پشت، يك دكمه تغيير وضعيت، يك دكمه قابل برنامه‌ريزي و همچنين يك رينگ زوم دور لنز مي‌شود كه مي‌توان عملكرد اين رينگ را براي هر يك از متغيرهاي عكس‌برداري مانند سرعت شاتر، دهانه ديافراگم، فوكوس دستي يا تراز سفيدي اختصاص داد. جداي از اين رينگ، يك رينگ زوم هم روي لنز وجود دارد كه امكان زوم دستي را مانند لنز‌هاي حرفه‌اي فراهم مي‌كند.
در پشت دوربين يك نمايشگر باكيفيت ۱٬۰۳۷٬۰۰۰ پيكسلي OLED وجود دارد كه هم بازشو و هم لمسي طراحي شده است. اين قابليت به شما امكان مي‌دهد در هر زاويه‌اي به راحتي با اين دوربين كادربندي كرده و عكس و فيلم بگيريد.
در بالاي بدنه يك فلاش بازشو طراحي شده كه در هنگام نياز به بيرون مي‌جهد و مجدد پس از خاموش شدن در داخل بدنه قرار مي‌گيرد. همچنين در بالاي دوربين يك كفشك فلاش قرار دارد كه مي‌توانيد روي آن از انواع فلاش‌هاي حرفه‌اي نيكون براي نوردهي حرفه‌اي استفاده كنيد.
قابليت جديد SnapBridge براي ارتباط بي‌سيم كم مصرف
نيكون براي ايجاد ارتباط بلوتوث بين اين دوربين و تلفن‌هاي همراه از تكنولوژي ارتباطي جديدي به نام SnapBridge استفاده كرده است. SnapBridge از نوعي ارتباط بي‌سيم كم مصرف به نام BLE – Bluetooth Low Energy استفاده مي‌كند كه برخلاف ارتباط بي‌سيم WiFi انرژي بسيار كمتري استفاده مي‌كند و همچنين احتياج به شبكه بي‌سيم WiFi يا دستگاه‌هاي داراي اين قابليت ندارد. با SnapBridge علاوه بر اينكه مي‌توانيد تنظيمات نوردهي و عكس‌برداري دوربين را كنترل كنيد، مي‌توانيد تصوير زنده از دوربين را روي تلفن همراهتان داشته باشيد و با آن از راه دور كادر عكس يا فيلم را كنترل كنيد. ضمناً از طريق همين نرم‌افزار مي‌توانيد به عنوان شاتر تريگر، از راه دور نيز عكس بگيريد.
برقراري ارتباط با دوربين هيچ‌وقت به اين سادگي نبوده است. با قابليت NFC در اين دوربين مي‌توانيد با چسباندن گوشي تلفن يا تبلت داراي NFC به دوربين، بلافاصله اين دو وسيله را به هم مرتبط كنيد و از امكانات راه دور آن‌ها استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.